PORADY ANETY HELUSZKI


Kilka słów o mnie …

Troszkę o procesie spalania tkanki tłuszczowej

Dieta — czym jest i dlaczego jest tak ważna ?

Suplementacja

Przedtreningówki

Jak szybko i skutecznie nabrać masy mięśniowej

Motywacja


 

Czym jest wstępna adaptacja? 

Adaptacja to inaczej przystosowanie. A zatem trening wstępnej adaptacji będzie polegał na przygotowaniu naszego organizmu do kolejnych etapów treningowych. Tak by bezpiecznie osiągnąć postawiony sobie cel. Trening będzie charakteryzował się niską intensywnością ćwiczeń. Należy pamiętać, że nie wolno dopuścić do całkowitego wyczerpania mięśniowego. Osoba początkująca dodatkowo nabierze dobrych nawyków treningowych polegających na poprawnej technice ćwiczeń oraz prawidłowym oddychaniu.
Dla kogo skierowany jest trening? 
Dla osób zaczynających swoją przygodę z siłownią bądź też powracających na siłownię po dłuższych przerwach.
Dlaczego warto przeprowadzić wstępną adaptację? 
Przeprowadzenie treningu wstępnej adaptacji pozwala nam uniknąć kontuzji. Wiele osób zapomina o tym, że mięsień przystosowuje się szybko do wysiłku, niestety nie można tego powiedzieć o ścięgnach i stawach. Pomijanie treningu wstępnej adaptacji jest jednym z najczęściej popełnianych błędów wśród osób początkujących.
Jak długo powinno się wykonywać taki trening?
Trening wstępnej adaptacji powinniśmy wykonywać przez okres trzech do sześciu tygodni. Najoptymalniej będzie wykonywać 3 treningi w tygodniu. Należy stosować progresję intensywności treningów.
Dlaczego warto wzbogacić swój plan o trening funkcjonalny?
Podstawowymi zasadami treningu funkcjonalnego są: wielostawowość ćwiczeń czyli odejście od standardów ćwiczeń izolowanych, które swoje zastosowanie znajdują w kulturystyce oraz funkcjonalność ćwiczeń – czyli możliwość ich wykorzystywania w życiu codziennym. Zaleta tego treningu jest poprawa działania układu krążenia oraz wzrost wydolności organizmu.
Dlaczego tak się dzieje?
Ponieważ wszystkie te ćwiczenia wymuszają intensywniejsze krążenie krwi w naszym organizmie. Ponadto trening funkcjonalny korzystnie wpływa na wzmocnienie mięśni całego ciała. Dzieje się to dzięki pracy wszystkich rodzajów włókien mięśniowych.
Co odróżnia trening funkcjonalny od tradycyjnych metod treningowych?
Korzystnie wpływa na wzmocnienie mięśni całego ciała, angażując do pracy WSZYSTKIE WŁÓKNA MIĘŚNIOWE, wzmacniając mięśnie tułowia a tym samym odciążając kręgosłup.

Zachęcamy do wdrożenia w swój plan treningowy przynajmniej pojedynczych ćwiczeń funkcjonalnych. Chętnie pomożemy w ich doborze i modyfikacjach.